zondag 3 oktober 2021

Kerst in een lijstje


Hallo allemaal,

Vandaag wil ik deze kerst-creatie met jullie delen.
Dit jaar heb ik nog bijna geen kerstkaartjes gemaakt dus het wordt tijd hiermee aan de slag te gaan.
Ideetjes genoeg maar tijd te kort ...


De basis van deze creatie is de leuke Paper Shadowbox van Dutch Doobadoo. Superhandig want deze is al helemaal kant en klaar in wit stevig papier, geen teken, ril en knipwerk dus. Voor ik het lijstje in elkaar zette heb ik deze eerst bewerkt met behulp van de Gelliplate en verschillende verfjes en mask stencils. Het blijft elke keer weer een verrassing wat eruit gaat komen, zo leuk !
Met Studio Light stempelset ABM-ES-STAMP80 en versafine inkt heb ik her en der een afdruk gemaakt. Met Pronty mask stencil 470.770.033 en Cadence Distress Paste Pine Green heb ik voor een beetje reliƫf gezorgd. In deze achtergrond heb ik nog sterren aangebracht met Dutch Doobadoo mask stencil 470.715.148 en een gouden pasta van Finnabair.


Vervolgens heb ik het doosje in elkaar gezet. Doordat ik de achterzijde nog niet had bewerkt waren de raden van de lijst nog wit. Deze heb ik met dezelfde kleuren verf laten matchen met de binnenkant. Studio Light stempel ABM-ES-STAMP76 heb ik her en der willekeurig afgedrukt op de rand. Voor extra shine nog her en der een vleudje gouden Cadence Finger Wax en Rhinstones uit de Art by Marlene collectie.


De kerstbomen onderin de creatie heb ik gemaakt met Dutch Doobadoo 470.784.016 in groen met een zwarte matlaag. Om ze nog meer boom te laten lijken heb ik de groene laag bewerkt met beide kleuren Cadence Moss Effect.  Ik moet zeggen dat ik het effect echt superleuk vind !


De digi van Mo Manning heb ik gekleurd met de Promarkers van Winsor en Newton. Tijdens het kleuren kwam ik erachter dat ik toch wat kleuren mis voor een mooi verloop te creeeren dus hier moet ik binnenkort maar eens verandering in aanbrengen, hihi.


Met nog een strik een een ophanghaakje is deze kerstcreatie klaar.
Het was een feestje om te maken !
Hopelijk heb ik jullie weer op ideetjes kunnen brengen.

Bedankt voor het bezoekje en graag tot snel bij de volgende creatie.

Groetjes !



 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten