woensdag 30 december 2020

JYD dag 7 t/m 10

Hallo allemaal,

Ik ben weer wat opgeschoten in mijn Journal Your December. Mijn doel is om voor het einde van het jaar alles af te hebben maar dat gaat krap worden.
Het liefst wil ik ook nog graag een nieuwjaarskaartje maken, gewoon omdat het ook zo'n leuk thema is, maar de tijd he. Zelfs in de vakantie heb ik nog tijd tekort, of ik wil misschien teveel (hihi).


De basis van deze pagina's is het Christmas Wishes papier van Scrapboys. 
Voor dag 7 heb ik de basis bewerkt met witte Gesso en Vintage Gesso van Cadence in de kleur groen. Met de stempel uit stempelset CS208 van Elizabeth Craft designs heb ik er ook nog in gestempeld om het geheel een beetje te breken. Mal 1821 (Cinamon background) van Elizabeth Craft designs heb ik onder het ribbelkarton verwerkt. Met de leuke embellishments die bij het scrappapier horen heb ik het thema verder afgemaakt.


Voor dag 8 heb ik met de Fuse een shaker gemaakt met daarin het nodige sparkle. Deze heb ik vastgezet op het papier onder het ribbelkarton, zo is dat mooi weggewerkt. Rechtsonderin de shaker heb ik witte gesso aangebracht om een basis te creĆ«ren voor het element met de kerstboom (Elizabeth Craft designs set 1825). 


Dag 10 met thema old leaves vond ik best moeilijk. Ik dacht ga in de tuin op zoek naar oude bladeren maar alles was nat, wel genoeg bladeren overigens. Uiteindelijk erf toch maar 2 uitgezocht en deze gedroogd met de heattool, zo heb je in een klap droge oude bladeren. De volgende uitdaging was het vastzetten van de bladeren. Na wat zoeken en denken kwam daar het EUREKA moment, de zegelwax. Achteraf had ik beter voor een goude kleur kunnen gaan want ik vind de geel toch te fel dus misschien ga ik deze nog bijwerken. Het is in ieder geval prima spul om bladeren mee in je journal te maken.


Dag 10 met thema plum pudding, hierbij moest ik meteen denken aan de stempelset van Lawn Fawn (LF2415). Deze heb ik gekleurd met de Graphitint van Derwent. In de achtergrond heb ik deze rood-bruine tint ook nog verwerkt voor net iets meer contrast.  De randmal (Elizabeth Craft designs, 1824) deed mij hierbij denken aan spetters tijdens het bakken. 

De eerste 10 dagen zijn klaar in mijn Journal Your December 2020. Ik vind het nog steeds erg leuk om te maken. Door de thema's blijf je creatief denken in het verwerken hiervan op je pagina's.
Tot nu toe heb ik niet op alle pagina's een foto maar dat vind ik niet erg. Soms heb ik geen foto die bij het thema past, dan heb ik lekker veel ruimte om nog meer aan te kleden.

Bedankt weer voor het bezoekje en ik wens jullie alvast een fijne Jaarwisseling en een creatief 2021 !!!

Groetjes !







 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten