zondag 7 maart 2021

Colorful steampunk

Hallo allemaal,

Vandaag nog een kaartje met als basis een stuk van de Gelli Plate creatie van afgelopen week.


Dit is een hele grote gelli plate waar je een afdruk op scrapformaat mee kunt maken. Aangezien ik nooit werk op scrapformaat gebruik ik dus stukken van het eindresultaat. Het leuke hieraan is dat je dan setjes kunt maken in dezelfde stijl, maar je kunt jezelf ook uitdagen tot het maken van iets heel verschillends met deze basis.


Met slimline mal CDSN-0057 van Carlijn design heb ik een basis kaart uitgestanst. Met STAMPSL503 van Studio Light heb ik deze basis verder bewerkt. 
Stamperia heeft naast de gewone die-cuts ook transparante die-cuts en deze wilde ik graag verwerken in deze kaart. Hier heb ik Sir Vagebond set DFLDCP01 gebruikt. De omtrek van de die-cut heb ik aangezet met de Neocolor 2 van Caran d'Arche zodat de contoure beter zichtbaar uitkomen. 


Het plakken van transparante die-cuts is wat lastiger aangezien je de plaksel erdoorheen ziet. Ik heb er daarom voor gekozen om op deze punten tandwielen te verwerken waardoor het minder opvalt. De tandwielen (Studio Light STENCILJL16) heb ik gestanst uit zwart cardstock en vervolgens bewerkt met Cadence finger wax in verschillende kleuren.


Voor de afwerking heb ik de vlinders erop verwerkt en een tekst gemaakt met de lettertang.
Hopelijk heb ik jullie weer kunnen inspireren.
Bedankt voor het bezoekje en graag tot ziens bij de volgende creatie.

Groetjes !

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten