dinsdag 22 augustus 2023

Biertje?

Hallo allemaal,

Vakantietijd = tijd om mijn ideeën uit te werken.
Dit idee spookte ook al geruime tijd door mijn hoofd en nu was het dus tijd om het uit te werken.


De bierpul van Dutch Doobadoo (470.713.775) maakte ik als basis uit wit glad cardstock. De randen maakt ik hier en der iets geel met Distress inkt. Hierdoor wordt het meer een geheel i.p.v. een harde witte afstekende rand.


Paper Favourites heeft diverse maten papiersets met papier met een bier-look; Beer Texture. Dit papier matcht dus perfect met de mal. 
Voor het schuim ben ik aan het kliederen gegaan. Wit glad cardstock heb ik eerst wat gelig gemaakt met Distress inkt en vervolgens heb ik hier een dikke laag Distress Grit-Paste translucent op aangebracht met een spatel. Het aanbrengen heb ik alles behalve netjes gedaan om zo juist meer schuimlook te creëren. voor nog meer schuimeffect heb ik er Cadence Mixed Media Artsy stone over gestrooid. Dit deed ik uit de losse pols en niet teveel, de korrels blijven zitten in de natte pasta.
Na het drogen van de pasta ben ik nog met een tamponeerkwast en witte gesso eroverheen gegaan. Door het witte wordt het nog meer een schuim-look.
Ontzettend leuk dus al dat geklieder.



Met een ovale stans maakt ik een etiket voor op het glas. Hierop stempelde ik bijpassende stempels uit Studio Light set SL-VT-STAMP250. De tekst stempelde ik met Distress Oxide Lumberjack Plaid. Deze bewerkte ik meteen met Distress Embossing Glaze Fired Brick om iets meer glans en reliëf te creëren. 
Het zijn de kleine dingen die het doen ;-) 

De digi van Mo Manning kleurde ik met de Zig Clean Colors. 
Met her en der enkele uitgestanste sterren en tekst uit de "Foute verjaardag" stempel van Carlijn Design (CDST-044) maakte ik deze creatie compleet.

Ik hoop dat  ik jullie weer heb kunnen inspireren.
Bedankt voor het bezoekje en graag tot snel bij de volgende creatie.

Groetjes !




 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten