dinsdag 21 juni 2022

I love Holland

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien weten hou ik erg van Hollandse taferelen en Delfts blauw.
In deze creatie kon ik mijn spreekwoordelijke ei dan ook helemaal kwijt.


Als basis gebruikte in het leuke label van Studio Light SL-GR-CD88.
Deze stanste ik uit 300 grams mixed media papier zodat ik naar hartenlust kon kliederen.
Het mask stencil uit de Art Journal collectie van Elizabeth Craft Designs deed mij denken aan een Delfts blauw patroon. Ik zetten het op met structuurpasta en bracht de hele basis vervolgens op kleur met een mix van Cadence Hybrid Acrylic Royal Blue en Dylusions Paint Balmy Night.
De randje bewerkt ik nog extra met Cadende Distress Paste Black Soot en Ground Espresso. Met een witte wax haalde ik het patroon nog een beetje op.


De Dutch Girl van Mo Manning kon ik natuurlijk niet weerstaan. Ze combineert erg leuk met Moo de koe van Mo Manning. Beide kleurde ik met de Derwent Graphitint potloden om een beetje de vintage look na te bootsen.


Om het sfeertje compleet te maken voegde ik nog een molen toe (Marianne Design, LR0208).
Over de tekst was ik een beetje in dubio, Engels of Nederlands. Uiteindelijk koos ik voor Engels omdat ik de tekststickers van Tim Holtz (TH94121) en het beste bij vond passen. 

Ik hoop dat ik jullie weer heb kunnen inspireren.

Bedankt voor het bezoekje en graag tot ziens bij de volgende creatie.

Groetjes !

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten