zondag 20 oktober 2019

Santa's helper


Hallo allemaal,

Op deze regenachtige zondag ben ik nogmaals gaan experimenteren met de Vintage Gesso van Cadence.
Deze keer heb ik een stuk karton als basis gebruikt, gewoon een simpel stuk uit een oude doos.


Het stuk karton heb ik eerst ingesmeerd met witte Gesso van Dutch Doobadoo. Nadat de gesso is gedroogd heb ik een stuk collage papier van Tim Holtz met Mod Podge op deze ondergrond gemaakt. De Mod Podge heb ik ook droog geblazen met de heattool om erna aan de slag te gaan met de Vintage Gesso van Cadence. Met een spatel heb ik eerst de White aangebracht en daaroverheen de Mold Green. Doordat ze beide nog nat waren werd het een mooi geheel. Met Nuvo Glimmer Paste heb ik de buitenrand van een goud laagje voorzien. 
De Speckle embossing poeder Mint Chip past heel mooi bij de Mod Green gesso. Deze heb ik in het midden gestrooid en verwarmd, hierdoor loopt de kleur mooi door.
STAMPSL297 van Studio Light heb ik gebruikt om de twee kerstbomen met Versafine in de achtergrond te stempelen.


De digi van Mo Mannig heb ik gekleurd met de albrecht Dürer aqaurelpotloden van Faber Castell. met Flock poeder heb ik de muts van een bontlaagje voorzien. Deze leukerd heb ik voor een trio kerstbomen (Joy, 6002/1144) gezet. De sneeuw op de takken heb ik met de Snow Effect pen van Nellie Snellen gemaakt.


De sterren (Joy, 6002,1156) vond ik mooi bij de sfeer passen zeker doordat ze uit goud zijn gestanst. 
De mooie tekst komt uit een stempelset van CC designs (CSEN007).

Ik ben inmiddels erg enthousiast over de Vintage gesso en heb nog enkele ideetjes die ik binnenkort hoop uit te werken.
Ik hoop dat ik jullie ook een beetje heb kunnen inspireren met deze creatie en zie jullie graag weer bij mijn volgende creatie !

Groetjes !




Geen opmerkingen:

Een reactie posten