zondag 10 december 2017

X-mas house

Goedemorgen allemaal,
 
Hoe is het bij jullie?
Al sneeuw?
Wij zitten hier met smacht te wachten op een mooie witte deken dus ik hoop dat de weergoden ons vandaag trakteren.
Terwijl man en kids de kerstboom optuigen type ik dit bericht. In een vorig bericht typte ik nog dat ik klaar was met het maken van kerstkaarten maar geloof dat ik de smaak weer te pakken heb, hihi.
Dit kaartje heb ik gemaakt adhv de sketch van Dutch Doobadoo. De mal heb ik eerst in kraft gemaakt en daarna voorzien van design papier uit de Christmas Eve set van Joy (6011/0520). Mijn idee was om er met structuurpasta hier en daar bakstenen op te maken maar helaas bleek ik hiervoor geen mal te hebben. Gelukkig had ik wel genoeg ander spul om dit tafereel te maken, hihi.
Het raam heb ik gemaakt met de Home Sweet Home mal van Joy (6002/0197). Als je door het raam kijkt zien jullie dat de lampjes in de kerstboom al aan zijn. Dit plaatje komt uit een blokje van Joy met allemaal soortgelijke plaatjes (6011/0072). Boven het raam groeit een mooie klimop. (Joy 6002/0456)
De kerst-elf is een digi van Mo Manning en heb ik gekleurd met de Clean Colors. Met de Starry Colours van Gansai Tambi heb ik de ster rijkelijk gekleurd. De kleren van de kerstelf heb ik laten "shinen" met de kleuren uit de Paerlescent Watercolour Jewel Box van Zig. Deze glittereffecten heb ik allemaal aangebracht nadat ik de delen eerst met de Clean Colors heb gekleurd.
Achter de kerst-elf staat de slee gestanst in  goud (Marianne Design, LR0178). De kerstbomen heb ik gemaakt met een mal van Marianne Design (LR0378) en Joy (6002/2056). Het rendieren paartje is ook van Joy (6002/2029). Dit alles staat in een mooie sneeuwlaag die ik gemaakt heb met een mal van Marianne Design (CR1361). De wegwijzer komt uit een set van Marianne Design (COL1340)
De leuke vogeltjes van Lawn Fawn (LF565) dartelen er gezellig tussendoor.
Hier en daar nog een gouden ster en klaar is alweer een kerstkaartje.
 
Wij gaan nog even duimen voor een dik pak sneeuw.
Fijne zondag allemaal !
 

3 opmerkingen:

bolletjelucky.blogspot.com zei

Wat heb je een mooie winterse invulling aan de huisjes gegeven Lilian. Die lieve kleine vogeltjes erbij en de huisjes zo mooi bewerkt...helemaal leuk.
Lieve groetjes Miranda

Bernadet zei

Supermooie kaart Lilian!
Super hoe je dat raam gemaakt hebt.
Hier ligt inmiddels al een dik pak sneeuw hoor,

Ditta zei

Prachtige kaart, zo'n gezellig straatje!
Groetjes Ditta

Een reactie posten